PERJANTAI 24.12.15
PERJANTAI 24.12.15
1.
TÄNÄÄN perjantaina,
ensimmäisenä joulupäivänä, jolloin ”maassa on rauha ja ihmisillä hyvä tahto”,
kuten joululaulussa luvataan. kristityt kaikkialla maailmassa – kuten uskon –
osallistuvat Vapahtajan, Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlan viettoon osallistuen
Jumalanpalveluksiin tai muistellen ja lukien kertomuksia Jeesuksen syntymästä,
toiminnasta ja – maallisella mittapuulla arvioiden – katastrofiin, kansansa
hylkäämänä ja tuomitsemana hirvittävämpään kuolemaan ristinpuulla, mitä ihmiset
ovat keksineet, mutta joka kolmen päivän ja yön jälkeen aloitti kokonaan uuden
ajanjakson ihmiskunnan historiassa noustessaan ylös haudasta uutena luomuksena
ja 40 päivän jälkeen noustessa ylös taivaaseen Isänsä luo, josta Hän oli
lähtöisinkin. Tämä kaikki on ennakoitu profeettain kirjoituksissa, joita
Jesuksen aikana kansaa johtaneet ja ohjanneet ylipapit, fariseukset ja kirjanoppineet
eivät osanneet tai halunneet lukea oikein, koska heidän elämänsä kiintopiste
oli kohdistettu maallisen elämän rientoihin, sen suomiin nautintoihin ja
valtaan.
Jeesus Kristus merkitsi heille häiritsijää,
joka oli poistettava ihmisten joukosta.
NYKYAJAN ihminen saa kuitenkin henkisen ja
hengellisen päiväannoksensa useimmiten sähköisten välineitten kautta, jotka
nekin palvelevat enemmän maailman sekulaaria eliittiä, eivätkä neitseestä syntyminen,
maallisen ymmärryksen ylittävä ilmoitustieto, jota Jeesus opetti arvovallalla,
joka ihmetytti kansansa johtajia, mutta joka ei halunnut ottaa sitä vastaan puusepän
pojalta, joka ei ollut mitään oppia saanut, kuten he totesivat, sovellu heidän
maailmankuvaansa.
Jeesuksen suorittamat ihmeteot, jotka
saivat tavallisen ihmisen ymmärryksen lukkiutumaan, koska sillä ei ollut perusteita
niiden selittämiseksi, herättivät kansan johtajissa, jotka olivat pääosin pappeja
ja kirjanoppineita, kateutta ja vihaa.
He tinkasivat Jeesukselta, kuka on antanut
Hänelle sellaisen vallan, ja koska he eivät pystyneet ymmärtämään sitä, he
päätyivät lopputulokseen, että sen täytyy olla belsebuulilta, riivaajien päämieheltä
eli saatanalta tajuamatta, että he itse olivat hänen tuhoisan työnsä kohteina.
2.
ONKO maailmassa sitten
ihmisten kesken rauha ja hyvä tahto toisiaan kohtaan?
Onko ihmiskunta jalostunut luopumaan
pahoista teoistaan ja vastaanottamaan uuden sydämen ja uuden elämän, jota
Jeesuksen opetusten toteutuminen ihmisessä merkitsee, niiden tulemista lihaksi ja
vereksi uudesti syntymisen kautta? Ovatko Jeesuksen lupaamat ihmeteot helpommat
uuden ajan ihmisen uskottavissa?
Kirkollisten juhlien aikaan heräävät aina
myös uskon vastustajat, joiden artikkeleita ja kirjoituksia sekä videoita ja
filmejä maallinen media mielellään esittää pyrkien tekemään pienen uskovien
joukon epävarmaksi ja jopa epäilemään uskonsa perusteita sen muka tieteellisiin
tosiasioihin perustuvien maallisen järjen tuotteiden valossa, jota heille
syötetään pitkin päivää.
Seurakuntien paimenten valtaosa, joiden
tulisi pystyä varjelemaan laumaansa myös tältä henkiseltä ja hengelliseltä
hyökkäykseltä, on jo koulutuksessaan saanut vahvan epäilyksen ja epäuskon ruiskeen,
mikä on tylsistänyt heidän mielensä ja hengelliset aseensa taistelussa maailman
ruhtinaan valtaa vastaan.
Professori Nikolainen opasti tulevia
pappeja Helsingin yliopistoissa tähän tapaan: ”Kun te astutte seurakunnan
eteen, puhukaa sille ikään kuin uskoisitte Sanan, vaikka me tiedämme, ettei se
ole totta”.
Tai erään suuren seurakunnan johtava paimen,
joka totesi miesten keskustelu-piirissä: ”Nuo niin sanotut ihmeet ja voimalliset
teot, joista Raamattu puhuu - sairaitten parantaminen, pitaalisen puhdistamisen,
näön palauttaminen sokeille, veden muuttaminen viiniksi, myrskyn tyynnyttäminen,
tuhansien ihmisten ruokkiminen viidellä leivällä ja kahdella kalalla, kuolleitten
herättäminen, johon kuuluu myös Jeesuksen nouseminen elävänä haudasta – ne kuuluivat
sen ajan taikauskoisen ja tieteen saavutuksista osattoman ihmisen ajatusmaailmaan,
mutta eivät sovellu nykyajan valistuneen ihmisen maailmankuvaan”. Miten yleistä
ja laajaa tällainen ajattelu lienee aikamme paimenten parissa, jäänee
tutkijoitten ja kuulijoitten harkinnan varaan, enkä halua puuttua siihen, mutta
varoitus on paikallaan, sillä jo Paavali varoitti tulevina aikoina seurakunnan
keskuuteen hiipivistä susista, jotka eivät seurakuntaa säästä.
3.
Palataksemme kappaleen
alussa esittämiin kysymyksiin rauhasta ja hyvästä tahdosta luokaamme seuraavaksi
katsaus Pyhän Maan sisäiseen tilanteeseen.
Onhan nyt sentään Jeesuksen syntymän
muistoksi vietettävä juhla, jota tuhannet kristityt kaikkialta maailmasta
tulevat kokemaan sen syntysijoilta, Nasaretisssa, Betlehemissä Jerusalemissa, ja
yleensä Pyhän Maan ilmapiirissä. Sillä, syntyikö Jeesuslapsi syys-lokakuussa
vai joulujuhlan viettämisen aikaan talvella, on kokonaan toisarvoinen joskin
mielenkiintoinen merkitys, minkä ei tule järkyttää kenenkään uskovan tai
ei-uskovan mielenrauhaa. Todellinen asia on, että Hän syntyi maailmaan.
Jeesuksen syntymäkaupunki Betlehem, joka
vielä ennen Oslon sopimuksen 1993 allekirjoitusta oli vahvasti kristitty-enemmistöinen
kaupunki, on nykyisin PA:n arabi-enemmistöinen ja valvoma kaupunki, jossa kristittyjen
asukkaitten määrä on 70 %:n enemmistöstä kutistunut 10 -15 %.n tasoon arabien
painostus- ja vainotoimintojen vuoksi ja pienentyy edelleen kristittyjen
muuttaessa ulkomaille. Samoin Ramallah oli kristitty kaupunki, mutta on
kehittynyt PA:n arabien pääkaupungiksi, jossa sijaitsevat PA:n hallintokeskus
Mukata ja johtavat instituutit. PA:n tähtäimessä on kuitenkin Jerusalem, minkä
vuoksi Jasser Arafatin maalliset jäännökset Mukatassa on sijoitettu
symbolisesti rautatien kiskoille odottamaan aikaa, jolloin ”Israel on tuhottu
ja Jerusalem vapautettu juutalaisten saastuttavista jalanjäljistä”, kuten Abbas
runoili. Tilanne on samankaltainen Jerusalemin itäosissa, joita Israelin tulisi
valvoa.
PA:n johtajien ja islamin hengellisten
auktoriteettien kiihottaman puukotus-intifadan vuoiksi Betlehemin perinteinen
joulujuhla kutistui lähes olemattomiin Abbasin kehotettua välttämään ”elämöimistä
joululla”, kuten Kekkonen aikoinaan varoitti suomalaisia elämöimisestä
itsenäisyydellä. PA:n vallankumousasuihin pukeutuneen nuorison ja soittokuntien
esitykset ilotulituksineen ovat nekin laantuneet.
Mutta PA:n islamilainen johto halusi esittää
oman versionsa suvaitsevaisuudesta kristillistä uskoa kohtaan pystyttämällä Jeesuksen
syntymäkirkon seimiaukiolle joulukuusen – todellisuudessa sypressin, jonka IDF:n
puskutraktorien selitetään irrottaneen juuriltaan, ja jota Jerusalemin Postin
pääartikkelissa kutsuttiin ”saatanan joulupuuksi”. Sen koristelussa käytettiin
saatanalisia symboleja, hyökkäyksissä IDF:n sotilaita ja siviilejä vastaan surmansa
saaneiden ”marttyyrien” kuvia, IDF:n sotilaitten käyttämien
kyynelkaasurakettien tyhjiä kanistereita, ja muuta ”miehityksen” vastaista
materiaalia ilman, että kukaan esittää vastalauseensa yhden kristittyjen
pyhimmän juhlan karkeasta häpäisystä ja uskonnollisen maailmanlaajuisen juhlan räikeästä
politisoimisesta Vapahtajansa syntymäkaupungissa.
Maailman kristikansa ja menettänyt
suolaisuutensa eikä kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten
tallattavaksi. Mitä muutakaan on todettava ”kristillisen lännen” lähes
täydellisestä hiljaisuudesta kaikkialla islamin alaisissa maissa, joista Afganistanin,
Syyrian, Irakin ja Iranin monien muiden maiden ohella, harjoittamasta kristittyjen
verisestä vainosta hallitsee maailman mediaa?
Kristitty maailma omaksuu jo
dhimmi-mentaliteetin jo ennen kun sille on esitetty todellinen vaatimus: Alistu
islamin vallan alle ja maksa määrätty suojeluvero tai kuole – tosin norjalaisille
on taidettu antaa nämä vaihtoehdot.
Myös Roman paavi Francis I valitti
Vatikaanin Pietarin kirkon loistossa pitämässään joulusaarnassa ihmisten
itsekkyyttä ja sydämettömyyttä huomioimatta köyhien tarpeita ja heidän
ahdinkoaan, mutta ei sanallakaan islamin harjoittamasta vainosta. Paavin saaman
tiedon mukaan juutalaisen ei tarvitse kääntyä eikä uskoa Jeesukseen Messiaanaan
voidakseen pelastua. Paavi lupaa, että lopulta kaikki pelastuvat.
Jerusalem Post kertoo 8. sivun
artikkelissaan, että terrorista huolimatta kristillinen henki elää Jerusalemissa
sekä asukkaitten että turistien joukossa. Se on nähtävissä kaikkialla Pyhässä
Kaupungissa, artikkelissa todetaan, ja se on täysin erilainen kuin esim.
Yhdysvalloissa, jossa joulunviettoa hallitsee hillitön materialismi. Artikkelin
kirjoittajan mukaan joulu Jerusalemissa on enemmän hengellinen ja siksi hyvä.
Merkittävä piirre siinä on se, että
juutalaiset rabbit ovat kasvavassa määrässä kiinnostuneet kristillisestä
uskosta, ei pakanallisessa asussa, kuin Josef aikoinaan Faraon hovissa, jota
veljet eivät tunteneet, vaan aidossa juutalaisessa kauhtanassa. Jotkut johtavat
ortodoksirabbit julistavat julkisesti, että Messias on aivan oven edessä, ja
Hän voi tulla koska tahansa. Tämä jos mikään on ajan merkki.
En haluaisi häiritä enempää lukijoitteni joulumieltä,
mutta kun on tänne asti edetty, lienee paikallaan kertoa loputkin.
Eilisen torstaipäivän aikana Israelissa
rekisteröitiin neljä terrorihyökkäystä, joissa 4 puukkosankaria pääsivät Allahinsa
eteen vaatimaan niitä luvattua 72 neitsyttään, mutta myös yksi sotilas ja neljä
siviiliä haavoittuivat.
.
Adamin juutalaisyhteisön lähellä arabi ajoi
autollaan sotilasjoukkoon, joka oli pysäyttänyt autonsa tien varteen.
Arabikuljettaja sai surmansa sotilaiden luodesista.
Sotilaat tekivät iskun Qalandian pakolaisleiriin
etsien epäiltyjä henkilöitä, Syntyneessä rähinässä yksi sotilas haavoittui ja
yksi arabi sai surmansa.
Arielin kaupungin lähellä arabi hyökkäsi
puukkoineen tarkastuspistettä vartioivien sotilaitten kimppuun haavoittaen
yhtä. Muhammad Zahran, 22, Kfar Ad Dik arabikylästä, ammuttiin kuoliaaksi.
Hebronin lähellä Ari-risteyksessä arabi
hyökkäsi ruuvitalla varustettuna sotilaitten kimppuun. Hänet ammuttiin kuoliaaksi.
Geva Binyamin lähellä arabi hyökkäsi puukkoineen
sotilaitten kimppuun haavoittaen lievästi sotilasta. Hänet ammuttiin
kuoliaaksi.
Tiistaina todettiin että väkivalta-aalto,
joka alkoi Jerusalemissa Levkovichin murhasta kahden tyttärensä silmien edessä,
saavutti 100 päivän ajan. Näiden päivien aikana 24 israelilaista on surmattu ja
259 haavoittunut - 24 heistä vaarallisesti, 36 keskinkertaisesti loput vähemmän
vaarallisesti. Arabien menetykset ovat 4-kertaiset. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4743727,00.html
PA varautuu salafi-islamilaisten yrityksiin
kaataa PA:n hallinto, joka keikkuu veitsen-terällä ilmankin, ja kassa on tyhjä.
PA:n poliisit pidättivät 16 palestiinalaista ääri-islamilaisen järjestöön
kuuluvaa. PA on myös lisännyt poliisijoukkojaan Betlehemin alueelle, jossa
pidätykset tapahtuivat. http://www.timesofisrael.com/palestinians-beef-up-bethlehem-security-amid-fears-of-is-attack/
Egyptiläinen lehti väittää pitkässä artikkelissaan,
ettei juutalaisten Temppeliä koskaan rakennettu Jerusalemiin, vaan Temppelinä
toimi vanha egyptiläinen temppelirakennus Galileassa, joka muutettiin
juutalaisten vaatimusten mukaiseksi http://www.timesofisrael.com/egyptian-paper-claims-jewish-temple-was-never-in-jerusalem/.
Säätila jatkuu Israelissa aurinkoisena ja
suhteellisen lämpimänä 8 -14 lukujen puitteissa, ehkä pientä heittoa voi
tapahtua huomenna.
Toivotan vielä kerran siunattua ja
rauhalista joulunviettoa, ja onnea ensi vuodelle.
PERJANTAI 24.12.15
1.
TÄNÄÄN perjantaina,
ensimmäisenä joulupäivänä, jolloin ”maassa on rauha ja ihmisillä hyvä tahto”,
kuten joululaulussa luvataan. kristityt kaikkialla maailmassa – kuten uskon –
osallistuvat Vapahtajan, Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlan viettoon osallistuen
Jumalanpalveluksiin tai muistellen ja lukien kertomuksia Jeesuksen syntymästä,
toiminnasta ja – maallisella mittapuulla arvioiden – katastrofiin, kansansa
hylkäämänä ja tuomitsemana hirvittävämpään kuolemaan ristinpuulla, mitä ihmiset
ovat keksineet, mutta joka kolmen päivän ja yön jälkeen aloitti kokonaan uuden
ajanjakson ihmiskunnan historiassa noustessaan ylös haudasta uutena luomuksena
ja 40 päivän jälkeen noustessa ylös taivaaseen Isänsä luo, josta Hän oli
lähtöisinkin. Tämä kaikki on ennakoitu profeettain kirjoituksissa, joita
Jesuksen aikana kansaa johtaneet ja ohjanneet ylipapit, fariseukset ja kirjanoppineet
eivät osanneet tai halunneet lukea oikein, koska heidän elämänsä kiintopiste
oli kohdistettu maallisen elämän rientoihin, sen suomiin nautintoihin ja
valtaan.
Jeesus Kristus merkitsi heille häiritsijää,
joka oli poistettava ihmisten joukosta.
NYKYAJAN ihminen saa kuitenkin henkisen ja
hengellisen päiväannoksensa useimmiten sähköisten välineitten kautta, jotka
nekin palvelevat enemmän maailman sekulaaria eliittiä, eivätkä neitseestä syntyminen,
maallisen ymmärryksen ylittävä ilmoitustieto, jota Jeesus opetti arvovallalla,
joka ihmetytti kansansa johtajia, mutta joka ei halunnut ottaa sitä vastaan puusepän
pojalta, joka ei ollut mitään oppia saanut, kuten he totesivat, sovellu heidän
maailmankuvaansa.
Jeesuksen suorittamat ihmeteot, jotka
saivat tavallisen ihmisen ymmärryksen lukkiutumaan, koska sillä ei ollut perusteita
niiden selittämiseksi, herättivät kansan johtajissa, jotka olivat pääosin pappeja
ja kirjanoppineita, kateutta ja vihaa.
He tinkasivat Jeesukselta, kuka on antanut
Hänelle sellaisen vallan, ja koska he eivät pystyneet ymmärtämään sitä, he
päätyivät lopputulokseen, että sen täytyy olla belsebuulilta, riivaajien päämieheltä
eli saatanalta tajuamatta, että he itse olivat hänen tuhoisan työnsä kohteina.
2.
ONKO maailmassa sitten
ihmisten kesken rauha ja hyvä tahto toisiaan kohtaan?
Onko ihmiskunta jalostunut luopumaan
pahoista teoistaan ja vastaanottamaan uuden sydämen ja uuden elämän, jota
Jeesuksen opetusten toteutuminen ihmisessä merkitsee, niiden tulemista lihaksi ja
vereksi uudesti syntymisen kautta? Ovatko Jeesuksen lupaamat ihmeteot helpommat
uuden ajan ihmisen uskottavissa?
Kirkollisten juhlien aikaan heräävät aina
myös uskon vastustajat, joiden artikkeleita ja kirjoituksia sekä videoita ja
filmejä maallinen media mielellään esittää pyrkien tekemään pienen uskovien
joukon epävarmaksi ja jopa epäilemään uskonsa perusteita sen muka tieteellisiin
tosiasioihin perustuvien maallisen järjen tuotteiden valossa, jota heille
syötetään pitkin päivää.
Seurakuntien paimenten valtaosa, joiden
tulisi pystyä varjelemaan laumaansa myös tältä henkiseltä ja hengelliseltä
hyökkäykseltä, on jo koulutuksessaan saanut vahvan epäilyksen ja epäuskon ruiskeen,
mikä on tylsistänyt heidän mielensä ja hengelliset aseensa taistelussa maailman
ruhtinaan valtaa vastaan.
Professori Nikolainen opasti tulevia
pappeja Helsingin yliopistoissa tähän tapaan: ”Kun te astutte seurakunnan
eteen, puhukaa sille ikään kuin uskoisitte Sanan, vaikka me tiedämme, ettei se
ole totta”.
Tai erään suuren seurakunnan johtava paimen,
joka totesi miesten keskustelu-piirissä: ”Nuo niin sanotut ihmeet ja voimalliset
teot, joista Raamattu puhuu - sairaitten parantaminen, pitaalisen puhdistamisen,
näön palauttaminen sokeille, veden muuttaminen viiniksi, myrskyn tyynnyttäminen,
tuhansien ihmisten ruokkiminen viidellä leivällä ja kahdella kalalla, kuolleitten
herättäminen, johon kuuluu myös Jeesuksen nouseminen elävänä haudasta – ne kuuluivat
sen ajan taikauskoisen ja tieteen saavutuksista osattoman ihmisen ajatusmaailmaan,
mutta eivät sovellu nykyajan valistuneen ihmisen maailmankuvaan”. Miten yleistä
ja laajaa tällainen ajattelu lienee aikamme paimenten parissa, jäänee
tutkijoitten ja kuulijoitten harkinnan varaan, enkä halua puuttua siihen, mutta
varoitus on paikallaan, sillä jo Paavali varoitti tulevina aikoina seurakunnan
keskuuteen hiipivistä susista, jotka eivät seurakuntaa säästä.
3.
Palataksemme kappaleen
alussa esittämiin kysymyksiin rauhasta ja hyvästä tahdosta luokaamme seuraavaksi
katsaus Pyhän Maan sisäiseen tilanteeseen.
Onhan nyt sentään Jeesuksen syntymän
muistoksi vietettävä juhla, jota tuhannet kristityt kaikkialta maailmasta
tulevat kokemaan sen syntysijoilta, Nasaretisssa, Betlehemissä Jerusalemissa, ja
yleensä Pyhän Maan ilmapiirissä. Sillä, syntyikö Jeesuslapsi syys-lokakuussa
vai joulujuhlan viettämisen aikaan talvella, on kokonaan toisarvoinen joskin
mielenkiintoinen merkitys, minkä ei tule järkyttää kenenkään uskovan tai
ei-uskovan mielenrauhaa. Todellinen asia on, että Hän syntyi maailmaan.
Jeesuksen syntymäkaupunki Betlehem, joka
vielä ennen Oslon sopimuksen 1993 allekirjoitusta oli vahvasti kristitty-enemmistöinen
kaupunki, on nykyisin PA:n arabi-enemmistöinen ja valvoma kaupunki, jossa kristittyjen
asukkaitten määrä on 70 %:n enemmistöstä kutistunut 10 -15 %.n tasoon arabien
painostus- ja vainotoimintojen vuoksi ja pienentyy edelleen kristittyjen
muuttaessa ulkomaille. Samoin Ramallah oli kristitty kaupunki, mutta on
kehittynyt PA:n arabien pääkaupungiksi, jossa sijaitsevat PA:n hallintokeskus
Mukata ja johtavat instituutit. PA:n tähtäimessä on kuitenkin Jerusalem, minkä
vuoksi Jasser Arafatin maalliset jäännökset Mukatassa on sijoitettu
symbolisesti rautatien kiskoille odottamaan aikaa, jolloin ”Israel on tuhottu
ja Jerusalem vapautettu juutalaisten saastuttavista jalanjäljistä”, kuten Abbas
runoili. Tilanne on samankaltainen Jerusalemin itäosissa, joita Israelin tulisi
valvoa.
PA:n johtajien ja islamin hengellisten
auktoriteettien kiihottaman puukotus-intifadan vuoiksi Betlehemin perinteinen
joulujuhla kutistui lähes olemattomiin Abbasin kehotettua välttämään ”elämöimistä
joululla”, kuten Kekkonen aikoinaan varoitti suomalaisia elämöimisestä
itsenäisyydellä. PA:n vallankumousasuihin pukeutuneen nuorison ja soittokuntien
esitykset ilotulituksineen ovat nekin laantuneet.
Mutta PA:n islamilainen johto halusi esittää
oman versionsa suvaitsevaisuudesta kristillistä uskoa kohtaan pystyttämällä Jeesuksen
syntymäkirkon seimiaukiolle joulukuusen – todellisuudessa sypressin, jonka IDF:n
puskutraktorien selitetään irrottaneen juuriltaan, ja jota Jerusalemin Postin
pääartikkelissa kutsuttiin ”saatanan joulupuuksi”. Sen koristelussa käytettiin
saatanalisia symboleja, hyökkäyksissä IDF:n sotilaita ja siviilejä vastaan surmansa
saaneiden ”marttyyrien” kuvia, IDF:n sotilaitten käyttämien
kyynelkaasurakettien tyhjiä kanistereita, ja muuta ”miehityksen” vastaista
materiaalia ilman, että kukaan esittää vastalauseensa yhden kristittyjen
pyhimmän juhlan karkeasta häpäisystä ja uskonnollisen maailmanlaajuisen juhlan räikeästä
politisoimisesta Vapahtajansa syntymäkaupungissa.
Maailman kristikansa ja menettänyt
suolaisuutensa eikä kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten
tallattavaksi. Mitä muutakaan on todettava ”kristillisen lännen” lähes
täydellisestä hiljaisuudesta kaikkialla islamin alaisissa maissa, joista Afganistanin,
Syyrian, Irakin ja Iranin monien muiden maiden ohella, harjoittamasta kristittyjen
verisestä vainosta hallitsee maailman mediaa?
Kristitty maailma omaksuu jo
dhimmi-mentaliteetin jo ennen kun sille on esitetty todellinen vaatimus: Alistu
islamin vallan alle ja maksa määrätty suojeluvero tai kuole – tosin norjalaisille
on taidettu antaa nämä vaihtoehdot.
Myös Roman paavi Francis I valitti
Vatikaanin Pietarin kirkon loistossa pitämässään joulusaarnassa ihmisten
itsekkyyttä ja sydämettömyyttä huomioimatta köyhien tarpeita ja heidän
ahdinkoaan, mutta ei sanallakaan islamin harjoittamasta vainosta. Paavin saaman
tiedon mukaan juutalaisen ei tarvitse kääntyä eikä uskoa Jeesukseen Messiaanaan
voidakseen pelastua. Paavi lupaa, että lopulta kaikki pelastuvat.
Jerusalem Post kertoo 8. sivun
artikkelissaan, että terrorista huolimatta kristillinen henki elää Jerusalemissa
sekä asukkaitten että turistien joukossa. Se on nähtävissä kaikkialla Pyhässä
Kaupungissa, artikkelissa todetaan, ja se on täysin erilainen kuin esim.
Yhdysvalloissa, jossa joulunviettoa hallitsee hillitön materialismi. Artikkelin
kirjoittajan mukaan joulu Jerusalemissa on enemmän hengellinen ja siksi hyvä.
Merkittävä piirre siinä on se, että
juutalaiset rabbit ovat kasvavassa määrässä kiinnostuneet kristillisestä
uskosta, ei pakanallisessa asussa, kuin Josef aikoinaan Faraon hovissa, jota
veljet eivät tunteneet, vaan aidossa juutalaisessa kauhtanassa. Jotkut johtavat
ortodoksirabbit julistavat julkisesti, että Messias on aivan oven edessä, ja
Hän voi tulla koska tahansa. Tämä jos mikään on ajan merkki.
En haluaisi häiritä enempää lukijoitteni joulumieltä,
mutta kun on tänne asti edetty, lienee paikallaan kertoa loputkin.
Eilisen torstaipäivän aikana Israelissa
rekisteröitiin neljä terrorihyökkäystä, joissa 4 puukkosankaria pääsivät Allahinsa
eteen vaatimaan niitä luvattua 72 neitsyttään, mutta myös yksi sotilas ja neljä
siviiliä haavoittuivat.
.
Adamin juutalaisyhteisön lähellä arabi ajoi
autollaan sotilasjoukkoon, joka oli pysäyttänyt autonsa tien varteen.
Arabikuljettaja sai surmansa sotilaiden luodesista.
Sotilaat tekivät iskun Qalandian pakolaisleiriin
etsien epäiltyjä henkilöitä, Syntyneessä rähinässä yksi sotilas haavoittui ja
yksi arabi sai surmansa.
Arielin kaupungin lähellä arabi hyökkäsi
puukkoineen tarkastuspistettä vartioivien sotilaitten kimppuun haavoittaen
yhtä. Muhammad Zahran, 22, Kfar Ad Dik arabikylästä, ammuttiin kuoliaaksi.
Hebronin lähellä Ari-risteyksessä arabi
hyökkäsi ruuvitalla varustettuna sotilaitten kimppuun. Hänet ammuttiin kuoliaaksi.
Geva Binyamin lähellä arabi hyökkäsi puukkoineen
sotilaitten kimppuun haavoittaen lievästi sotilasta. Hänet ammuttiin
kuoliaaksi.
Tiistaina todettiin että väkivalta-aalto,
joka alkoi Jerusalemissa Levkovichin murhasta kahden tyttärensä silmien edessä,
saavutti 100 päivän ajan. Näiden päivien aikana 24 israelilaista on surmattu ja
259 haavoittunut - 24 heistä vaarallisesti, 36 keskinkertaisesti loput vähemmän
vaarallisesti. Arabien menetykset ovat 4-kertaiset. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4743727,00.html
PA varautuu salafi-islamilaisten yrityksiin
kaataa PA:n hallinto, joka keikkuu veitsen-terällä ilmankin, ja kassa on tyhjä.
PA:n poliisit pidättivät 16 palestiinalaista ääri-islamilaisen järjestöön
kuuluvaa. PA on myös lisännyt poliisijoukkojaan Betlehemin alueelle, jossa
pidätykset tapahtuivat. http://www.timesofisrael.com/palestinians-beef-up-bethlehem-security-amid-fears-of-is-attack/
Egyptiläinen lehti väittää pitkässä artikkelissaan,
ettei juutalaisten Temppeliä koskaan rakennettu Jerusalemiin, vaan Temppelinä
toimi vanha egyptiläinen temppelirakennus Galileassa, joka muutettiin
juutalaisten vaatimusten mukaiseksi http://www.timesofisrael.com/egyptian-paper-claims-jewish-temple-was-never-in-jerusalem/.
Säätila jatkuu Israelissa aurinkoisena ja
suhteellisen lämpimänä 8 -14 lukujen puitteissa, ehkä pientä heittoa voi
tapahtua huomenna.
Toivotan vielä kerran siunattua ja
rauhalista joulunviettoa, ja onnea ensi vuodelle.
PERJANTAI 24.12.15
1.
TÄNÄÄN perjantaina,
ensimmäisenä joulupäivänä, jolloin ”maassa on rauha ja ihmisillä hyvä tahto”,
kuten joululaulussa luvataan. kristityt kaikkialla maailmassa – kuten uskon –
osallistuvat Vapahtajan, Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhlan viettoon osallistuen
Jumalanpalveluksiin tai muistellen ja lukien kertomuksia Jeesuksen syntymästä,
toiminnasta ja – maallisella mittapuulla arvioiden – katastrofiin, kansansa
hylkäämänä ja tuomitsemana hirvittävämpään kuolemaan ristinpuulla, mitä ihmiset
ovat keksineet, mutta joka kolmen päivän ja yön jälkeen aloitti kokonaan uuden
ajanjakson ihmiskunnan historiassa noustessaan ylös haudasta uutena luomuksena
ja 40 päivän jälkeen noustessa ylös taivaaseen Isänsä luo, josta Hän oli
lähtöisinkin. Tämä kaikki on ennakoitu profeettain kirjoituksissa, joita
Jesuksen aikana kansaa johtaneet ja ohjanneet ylipapit, fariseukset ja kirjanoppineet
eivät osanneet tai halunneet lukea oikein, koska heidän elämänsä kiintopiste
oli kohdistettu maallisen elämän rientoihin, sen suomiin nautintoihin ja
valtaan.
Jeesus Kristus merkitsi heille häiritsijää,
joka oli poistettava ihmisten joukosta.
NYKYAJAN ihminen saa kuitenkin henkisen ja
hengellisen päiväannoksensa useimmiten sähköisten välineitten kautta, jotka
nekin palvelevat enemmän maailman sekulaaria eliittiä, eivätkä neitseestä syntyminen,
maallisen ymmärryksen ylittävä ilmoitustieto, jota Jeesus opetti arvovallalla,
joka ihmetytti kansansa johtajia, mutta joka ei halunnut ottaa sitä vastaan puusepän
pojalta, joka ei ollut mitään oppia saanut, kuten he totesivat, sovellu heidän
maailmankuvaansa.
Jeesuksen suorittamat ihmeteot, jotka
saivat tavallisen ihmisen ymmärryksen lukkiutumaan, koska sillä ei ollut perusteita
niiden selittämiseksi, herättivät kansan johtajissa, jotka olivat pääosin pappeja
ja kirjanoppineita, kateutta ja vihaa.
He tinkasivat Jeesukselta, kuka on antanut
Hänelle sellaisen vallan, ja koska he eivät pystyneet ymmärtämään sitä, he
päätyivät lopputulokseen, että sen täytyy olla belsebuulilta, riivaajien päämieheltä
eli saatanalta tajuamatta, että he itse olivat hänen tuhoisan työnsä kohteina.
2.
ONKO maailmassa sitten
ihmisten kesken rauha ja hyvä tahto toisiaan kohtaan?
Onko ihmiskunta jalostunut luopumaan
pahoista teoistaan ja vastaanottamaan uuden sydämen ja uuden elämän, jota
Jeesuksen opetusten toteutuminen ihmisessä merkitsee, niiden tulemista lihaksi ja
vereksi uudesti syntymisen kautta? Ovatko Jeesuksen lupaamat ihmeteot helpommat
uuden ajan ihmisen uskottavissa?
Kirkollisten juhlien aikaan heräävät aina
myös uskon vastustajat, joiden artikkeleita ja kirjoituksia sekä videoita ja
filmejä maallinen media mielellään esittää pyrkien tekemään pienen uskovien
joukon epävarmaksi ja jopa epäilemään uskonsa perusteita sen muka tieteellisiin
tosiasioihin perustuvien maallisen järjen tuotteiden valossa, jota heille
syötetään pitkin päivää.
Seurakuntien paimenten valtaosa, joiden
tulisi pystyä varjelemaan laumaansa myös tältä henkiseltä ja hengelliseltä
hyökkäykseltä, on jo koulutuksessaan saanut vahvan epäilyksen ja epäuskon ruiskeen,
mikä on tylsistänyt heidän mielensä ja hengelliset aseensa taistelussa maailman
ruhtinaan valtaa vastaan.
Professori Nikolainen opasti tulevia
pappeja Helsingin yliopistoissa tähän tapaan: ”Kun te astutte seurakunnan
eteen, puhukaa sille ikään kuin uskoisitte Sanan, vaikka me tiedämme, ettei se
ole totta”.
Tai erään suuren seurakunnan johtava paimen,
joka totesi miesten keskustelu-piirissä: ”Nuo niin sanotut ihmeet ja voimalliset
teot, joista Raamattu puhuu - sairaitten parantaminen, pitaalisen puhdistamisen,
näön palauttaminen sokeille, veden muuttaminen viiniksi, myrskyn tyynnyttäminen,
tuhansien ihmisten ruokkiminen viidellä leivällä ja kahdella kalalla, kuolleitten
herättäminen, johon kuuluu myös Jeesuksen nouseminen elävänä haudasta – ne kuuluivat
sen ajan taikauskoisen ja tieteen saavutuksista osattoman ihmisen ajatusmaailmaan,
mutta eivät sovellu nykyajan valistuneen ihmisen maailmankuvaan”. Miten yleistä
ja laajaa tällainen ajattelu lienee aikamme paimenten parissa, jäänee
tutkijoitten ja kuulijoitten harkinnan varaan, enkä halua puuttua siihen, mutta
varoitus on paikallaan, sillä jo Paavali varoitti tulevina aikoina seurakunnan
keskuuteen hiipivistä susista, jotka eivät seurakuntaa säästä.
3.
Palataksemme kappaleen
alussa esittämiin kysymyksiin rauhasta ja hyvästä tahdosta luokaamme seuraavaksi
katsaus Pyhän Maan sisäiseen tilanteeseen.
Onhan nyt sentään Jeesuksen syntymän
muistoksi vietettävä juhla, jota tuhannet kristityt kaikkialta maailmasta
tulevat kokemaan sen syntysijoilta, Nasaretisssa, Betlehemissä Jerusalemissa, ja
yleensä Pyhän Maan ilmapiirissä. Sillä, syntyikö Jeesuslapsi syys-lokakuussa
vai joulujuhlan viettämisen aikaan talvella, on kokonaan toisarvoinen joskin
mielenkiintoinen merkitys, minkä ei tule järkyttää kenenkään uskovan tai
ei-uskovan mielenrauhaa. Todellinen asia on, että Hän syntyi maailmaan.
Jeesuksen syntymäkaupunki Betlehem, joka
vielä ennen Oslon sopimuksen 1993 allekirjoitusta oli vahvasti kristitty-enemmistöinen
kaupunki, on nykyisin PA:n arabi-enemmistöinen ja valvoma kaupunki, jossa kristittyjen
asukkaitten määrä on 70 %:n enemmistöstä kutistunut 10 -15 %.n tasoon arabien
painostus- ja vainotoimintojen vuoksi ja pienentyy edelleen kristittyjen
muuttaessa ulkomaille. Samoin Ramallah oli kristitty kaupunki, mutta on
kehittynyt PA:n arabien pääkaupungiksi, jossa sijaitsevat PA:n hallintokeskus
Mukata ja johtavat instituutit. PA:n tähtäimessä on kuitenkin Jerusalem, minkä
vuoksi Jasser Arafatin maalliset jäännökset Mukatassa on sijoitettu
symbolisesti rautatien kiskoille odottamaan aikaa, jolloin ”Israel on tuhottu
ja Jerusalem vapautettu juutalaisten saastuttavista jalanjäljistä”, kuten Abbas
runoili. Tilanne on samankaltainen Jerusalemin itäosissa, joita Israelin tulisi
valvoa.
PA:n johtajien ja islamin hengellisten
auktoriteettien kiihottaman puukotus-intifadan vuoiksi Betlehemin perinteinen
joulujuhla kutistui lähes olemattomiin Abbasin kehotettua välttämään ”elämöimistä
joululla”, kuten Kekkonen aikoinaan varoitti suomalaisia elämöimisestä
itsenäisyydellä. PA:n vallankumousasuihin pukeutuneen nuorison ja soittokuntien
esitykset ilotulituksineen ovat nekin laantuneet.
Mutta PA:n islamilainen johto halusi esittää
oman versionsa suvaitsevaisuudesta kristillistä uskoa kohtaan pystyttämällä Jeesuksen
syntymäkirkon seimiaukiolle joulukuusen – todellisuudessa sypressin, jonka IDF:n
puskutraktorien selitetään irrottaneen juuriltaan, ja jota Jerusalemin Postin
pääartikkelissa kutsuttiin ”saatanan joulupuuksi”. Sen koristelussa käytettiin
saatanalisia symboleja, hyökkäyksissä IDF:n sotilaita ja siviilejä vastaan surmansa
saaneiden ”marttyyrien” kuvia, IDF:n sotilaitten käyttämien
kyynelkaasurakettien tyhjiä kanistereita, ja muuta ”miehityksen” vastaista
materiaalia ilman, että kukaan esittää vastalauseensa yhden kristittyjen
pyhimmän juhlan karkeasta häpäisystä ja uskonnollisen maailmanlaajuisen juhlan räikeästä
politisoimisesta Vapahtajansa syntymäkaupungissa.
Maailman kristikansa ja menettänyt
suolaisuutensa eikä kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten
tallattavaksi. Mitä muutakaan on todettava ”kristillisen lännen” lähes
täydellisestä hiljaisuudesta kaikkialla islamin alaisissa maissa, joista Afganistanin,
Syyrian, Irakin ja Iranin monien muiden maiden ohella, harjoittamasta kristittyjen
verisestä vainosta hallitsee maailman mediaa?
Kristitty maailma omaksuu jo
dhimmi-mentaliteetin jo ennen kun sille on esitetty todellinen vaatimus: Alistu
islamin vallan alle ja maksa määrätty suojeluvero tai kuole – tosin norjalaisille
on taidettu antaa nämä vaihtoehdot.
Myös Roman paavi Francis I valitti
Vatikaanin Pietarin kirkon loistossa pitämässään joulusaarnassa ihmisten
itsekkyyttä ja sydämettömyyttä huomioimatta köyhien tarpeita ja heidän
ahdinkoaan, mutta ei sanallakaan islamin harjoittamasta vainosta. Paavin saaman
tiedon mukaan juutalaisen ei tarvitse kääntyä eikä uskoa Jeesukseen Messiaanaan
voidakseen pelastua. Paavi lupaa, että lopulta kaikki pelastuvat.
Jerusalem Post kertoo 8. sivun
artikkelissaan, että terrorista huolimatta kristillinen henki elää Jerusalemissa
sekä asukkaitten että turistien joukossa. Se on nähtävissä kaikkialla Pyhässä
Kaupungissa, artikkelissa todetaan, ja se on täysin erilainen kuin esim.
Yhdysvalloissa, jossa joulunviettoa hallitsee hillitön materialismi. Artikkelin
kirjoittajan mukaan joulu Jerusalemissa on enemmän hengellinen ja siksi hyvä.
Merkittävä piirre siinä on se, että
juutalaiset rabbit ovat kasvavassa määrässä kiinnostuneet kristillisestä
uskosta, ei pakanallisessa asussa, kuin Josef aikoinaan Faraon hovissa, jota
veljet eivät tunteneet, vaan aidossa juutalaisessa kauhtanassa. Jotkut johtavat
ortodoksirabbit julistavat julkisesti, että Messias on aivan oven edessä, ja
Hän voi tulla koska tahansa. Tämä jos mikään on ajan merkki.
En haluaisi häiritä enempää lukijoitteni joulumieltä,
mutta kun on tänne asti edetty, lienee paikallaan kertoa loputkin.
Eilisen torstaipäivän aikana Israelissa
rekisteröitiin neljä terrorihyökkäystä, joissa 4 puukkosankaria pääsivät Allahinsa
eteen vaatimaan niitä luvattua 72 neitsyttään, mutta myös yksi sotilas ja neljä
siviiliä haavoittuivat.
.
Adamin juutalaisyhteisön lähellä arabi ajoi
autollaan sotilasjoukkoon, joka oli pysäyttänyt autonsa tien varteen.
Arabikuljettaja sai surmansa sotilaiden luodesista.
Sotilaat tekivät iskun Qalandian pakolaisleiriin
etsien epäiltyjä henkilöitä, Syntyneessä rähinässä yksi sotilas haavoittui ja
yksi arabi sai surmansa.
Arielin kaupungin lähellä arabi hyökkäsi
puukkoineen tarkastuspistettä vartioivien sotilaitten kimppuun haavoittaen
yhtä. Muhammad Zahran, 22, Kfar Ad Dik arabikylästä, ammuttiin kuoliaaksi.
Hebronin lähellä Ari-risteyksessä arabi
hyökkäsi ruuvitalla varustettuna sotilaitten kimppuun. Hänet ammuttiin kuoliaaksi.
Geva Binyamin lähellä arabi hyökkäsi puukkoineen
sotilaitten kimppuun haavoittaen lievästi sotilasta. Hänet ammuttiin
kuoliaaksi.
Tiistaina todettiin että väkivalta-aalto,
joka alkoi Jerusalemissa Levkovichin murhasta kahden tyttärensä silmien edessä,
saavutti 100 päivän ajan. Näiden päivien aikana 24 israelilaista on surmattu ja
259 haavoittunut - 24 heistä vaarallisesti, 36 keskinkertaisesti loput vähemmän
vaarallisesti. Arabien menetykset ovat 4-kertaiset. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4743727,00.html
PA varautuu salafi-islamilaisten yrityksiin
kaataa PA:n hallinto, joka keikkuu veitsen-terällä ilmankin, ja kassa on tyhjä.
PA:n poliisit pidättivät 16 palestiinalaista ääri-islamilaisen järjestöön
kuuluvaa. PA on myös lisännyt poliisijoukkojaan Betlehemin alueelle, jossa
pidätykset tapahtuivat. http://www.timesofisrael.com/palestinians-beef-up-bethlehem-security-amid-fears-of-is-attack/
Egyptiläinen lehti väittää pitkässä artikkelissaan,
ettei juutalaisten Temppeliä koskaan rakennettu Jerusalemiin, vaan Temppelinä
toimi vanha egyptiläinen temppelirakennus Galileassa, joka muutettiin
juutalaisten vaatimusten mukaiseksi http://www.timesofisrael.com/egyptian-paper-claims-jewish-temple-was-never-in-jerusalem/.
Säätila jatkuu Israelissa aurinkoisena ja
suhteellisen lämpimänä 8 -14 lukujen puitteissa, ehkä pientä heittoa voi
tapahtua huomenna.
Toivotan vielä kerran siunattua ja
rauhalista joulunviettoa, ja onnea ensi vuodelle.
Comments